loading...
*ذِکرناب *( مراثی و مداحی چهارده معصوم پاک و شعرهای مناسبتی )
اسماعیل فیروزی بازدید : 136 دوشنبه 18 آذر 1392 نظرات (0)

زمزمه و سینه زنی حضرت رقیه(س)

آره امشب دل من،پرزده تا شهردمشق               پر می زنه توحَرمِ ملکِه ودلبرِعشق

دختر شاه کربلا،مَشکل گشای عالمین             باب الحوائج،عزیزودلبند آقاجان حسین

تودشت کربلا بی بی از همه دل می بری      که تو شبیه فاطمه،چشمه ی  پاک کوثری

سینه زنی حضرت رقیه(ص)

امشب آمد به برم      آفتاب سحرم

همه بیدار شوید      که رسیده پدرم

ای دو چشمان پراز اشک تو آیئنه من

من روی خاک نشستم،تو روی سینه ی من

«ماه خاکستریم     همرهت می بریم»

از سفرآمده ای      بی خبر آمده ای

روز بودی به کجا    که سحر آمده ای

خوش بَود این دل شب دخترک خسته ی تو

بزند بوسه به پیشانی بشکسته تو

«ماه خاکستریم      همرهمت می بریم»

آه ازبی پدری       چه مبارک سحری        «ماه خاکستریم / همرهمت می بریم»

                                    من به چشمت نگرم    تو به اشکم نگری

کی روا بود مرا، قاتلت آواره کند2

فرق من  بشکند و گوش مرا پاره کند

«ماه خاکستریم    همرهمت می بریم»

روی تو خون آلود      روی من گشته کبود

هیچ دانی چه رسیده  به تن عمه ی من

جای سالم نبود  بر بدن عمه من

«بابا جون»

شامیان رقصیدند     اشک مارو دیدند

هَم به ما سنگ زدند   هَم به ما خندیدند

بابا جون

قاتلت دیده که من،دختر زهرا  هستم

کعب نی زد به روی شانه و بر هر دستم

تو دُعا کن که برآید نفس آخر من           مثل زهرا دل شب،دفن شود پیکر من

باباجون خسته شدم من             آتش کین زد زبانَه

    دشمنانت بی بهانه        کربلا وکوفه وشام      (وای وای)                            

می زند با تا زیانه

باباجون خسته شدم من  / دست وپا بسته شدم من

ای پدرآرام جانم / توببر ازاین جهانم

یارقیه مددی/ یارقیه مدد

...............................................................................................................

گفتگوامام با دخترشان«روضه حضرت  رقیه(س)»

نیمه های شب دخترحسینِ،بهانه ی باباروگرفته. هر چع عمع زینب سعی کرد،اما آروم نشد،خبر رسید به کاخ یزید لعنت الله علیه، گفت:باباشو براش ببرید.  یه موقع دیدند طبق آوردند،چرا غذا آوردن،اما روپوش طبق وبرداشتن ،سربابارو بغل گرفت:

بابا حسین:

مردم شام بلا،رسم عجیبی دارند      دختر که بی بابا میشه ،بندبه پاهاش میذارن

وقتی بی رمق   /جای عروسک تو طبق / سربابا میذارن

بابا سالتوببر     تنها نرو/ منم ببر

یه موقع دیدن ،سریه طرف،بدن بی جان رقیه یه طرف....

شور/ زمزمه

دختر شاه بی قرینه،یارقیه یارقیه

صدای قلبم توی سینه،یارقیه یارقیه

ای تموم حاصل من،مهرتو رزق دل من

خونه کرده عشق پاکت،دردل ناقابل من

روسیاه ومستمندم،باتواما سربلندم

جزتوای ملکه عشق،به کسی دل نمی بندم

به تن هر خسته جانی،سپرراه عارفانی

من چه گویم درمدیحت،عمه ی صاحب زمانی.

صلی الله علیکِ یا بنت الحسین(علیها السلام).

التماس دعا۱۳۹۲/۹/۱۷شام غریبان شهادت بی بی رقیه سلام الله علیها

...................................................................................................

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • Image and video hosting by TinyPic" alt="سخن دل با امام زمان (عج)2" title="سخن دل با امام زمان (عج)2" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">سخن دل با امام زمان (عج)2
    پنجشنبه 03 بهمن 1392
    Image and video hosting by TinyPic" alt="بسم الله النور" title="بسم الله النور" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">بسم الله النور
    سه شنبه 05 آذر 1392
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 86
  • بازدید کلی : 1,712